Køb hos Hundehjertet
Alle priser er inkl. 25 % moms. Priser for varer samt fragt er kun gældende indenfor Danmarks grænser, eksl. Færøerne og Grønland. Vi sender også til Tyskland, Norge og Sverige. Ønsker du varer tilsendt til andre lande, kontakt os venligst for fragtpris.
Fragt
Vi sender alle varerne som pakker med Post Danmark. herved får du en sikker og hurtig levering. Har vi varen på lager, sender vi samme dag, hvis du bestiller inden kl. 15:00. Ellers kan der gå 1-4 hverdage. Du vil altid få besked, hvis din vare er i restordre og hvornår du kan forvente levering.
Du kan vælge at få pakken leveret til din dør eller uden omdeling. Hvis du vælger uden omdeling, er det billigst for dig. Vi kan tilbyde at du selv vælger udleveringssted, dvs. det sted, der er nemmest eller tættest på, f.eks i en superbrugs eller pakkeshop. Du vil modtage en sms eller mail fra Post Nord om hvornår du kan afhente dine varer.
Vi tilbyder levering til døren i følgende postnumre: 6310, 6400, 6430, 6440 og 6470, for 25,- kr. Intet minimums køb. Leveringstid 1-4 hverdage.
Frostvarer:
Når du køber BARF hos os er det vigtigt, at du vælger muligheden Levering til døren incl. frostkasse, hvis du skal have sendt frostvarerne. Vi kan ikke tilbyde at sende frost til pakkeboks. Vælges muligheden med frostkassen ikke, kan vi ikke sende frostvarerne. Bor du et område, hvor Hundehjertet leverer til døren skal du vælge muligheden Afhentning hos Hundehjertet.
Du bærer selv risikoen ved bestilling af frostvarer. Det er på eget ansvar om varerne når frem rettidigt. Vi eller PostNord refunderer ikke frostvarer. Vi sender derfor også kun frostvarer mandag og onsdag, da det er her vi kan aflevere kasserne senest hos PostNord.
Fragt, uden omdeling kr. 39,-
Fragt, med omdeling kr. 59,-
Frost, med omdeling kr. ,-/prisen er pr. frostkasse.
Levering i lokal område, kr 25,-
Vi sender max 20 kilo pr. pakke, dvs. du kan modtage flere pakker, hvis du har bestilt mere end 20 kilo. Du betaler naturligvis ikke mere i fragt, end det der står på din ordrebekræftelse. Medmindre du har glemt at bestille med frostkasse ved barf.
Husk, hvis du er tilmeldt flexlevering, kan posten stille pakken, hvis du ikke er hjemme – du kan skrive “flex” i notatfeltet, så er posten opmærksom på dette.( gælder ikke ved frostvarer)
Leveringstid og restordre:
Vi bestræber os på at sende din ordre afsted så hurtigt som muligt. Leveringstid er mellem 1-4 hverdage. Bestiller du inden kl 15:00, sender vi samme dag, hvis varen er på lager. I de tilfælde hvor en vare er i restordre, vil du modtage information inden for 24 timer om hvornår varen igen er på lager.
Indgår varen i restordre i en samlet bestilling, vil hele bestillingen blive afsendt samlet, når varen i restordre atter er på lager.
Obs! ved bestilling af frostvarer er det på eget ansvar om varerne når frem rettidigt. Vi eller PostNord refunderer ikke frostvarer.
Salg generelt:
Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris. Afhentningsvarer faktureres til den aktuelle pris på bestillingstidspunktet, og prisen ændres IKKE hverken ved prisfald eller stigning.
Når man køber på vores shop, tilbyder vi muligheden for at man, efter købet er gennemført, kan foretage tilkøb til sin eksisterende ordre. Dette gøres ved at vælge ’Tilkøb’ på kvitteringssiden. Herefter modtager man en ny ordrebekræftelse med den samlede opdaterede ordre. Denne mulighed er tilgængelig indtil tilkøb-knappen ikke længere er klikbar.
Afbestilling:
Ønsker du at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, skal du fremsende en e-mail til salg@hundehjertet.dk med mærket “Afbestilling”. Her skal bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå. Har du modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten “Afbestilling” indsat i emnetekst. Afbestilling bør ske inden kl. 14:00 samme dag, som bestillingen er foretaget.
Emballage:
Vi passer på miljøet og benytter os naturligvis af kasser, som vi selv har modtaget varer i. Fyldet i kasserne er miljøvenligt.
Betaling:
På hundehjertet.dk kan der betales med:
Dankort/VisaDankort (ingen gebyr)
Efterkrav (ingen gebyr)
Bankoverførsel: (Ingen gebyr) Obs! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelses ordningen.
Udenlandske Visa, Mastercard, JCB (ingen gebyr)
Vores Epay betalingsmodul er PCI certificeret af Visa/Mastercard og al kommunikation foregår krypteret via en sikker forbindelse.
Kontant betaling – kun ved afhentning i butikken. (ingen gebyr)
Beløbet hæves først på dit kort, når varene sendes fra hundehjertet.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Vi tilbyder også betaling med AnyDay, hvor din betaling deles op i rater, helt gebyr og rentefrit.
Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.
Når du handler med hundehjertet.dk indgås aftaler på dansk.
Persondatapolitik
For at du kan indgå en aftale med med os på hundehjertet.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Hundehjertet og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Oplysninger afgivet til hundehjertet.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Den dataansvarlige på hundehjertet.dk er Henrik Lindegaard.
Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din opgivne mailadresse. E-mailadressen videregives ikke til andre. Som registreret hos Hundehjertet har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Hundehjertet via e-mail Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den..”>salg@hundehjertet.dk.
Fortrydelsesret
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. Gælder ikke foder, frost og godbidder.
Består varen af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved salg@hundehjertet.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Returnering:
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.
Varen skal være rengjort for hundehår ved f.eks prøvning af sele eller frakke.
E-mærkets standardfortrydelsesformular kan findes her
Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Du mister din fortrydelsesret hvis;
– du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret. Frost, foder, godbidder.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstraomkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billligste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Hundehjertet
Smedegade 25
6440 Augustenborg
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Reklamationsret:
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden for “rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for forsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Hundehjertet
Smedegade 25
6440 Augustenborg
Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.
Vi anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til hundehjertet.dk. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.
Er du i tvivl?
Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, er du meget velkommen til at sende en mail til salg@hundehjertet.dk
Vi modtager hverken pakke uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
e-mærket
hundehjertet.dk er e-mærke certificeret, og derfor har du altid adgang til e-mærkets gratis sagsbehandling, når du handler hos os.
Prisdifference i butikken og på nettet:
Internetbutikken kan ikke betegnes som et priskatalog for varer i butikken. Der kan forekomme variationer i priserne på nettet og i butikken. Nogle tilbud gælder kun online, mens andre kun gælder butikken.
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til salg@hundehjertet.dk. Hvis ikke det lykkes os at finde en løsning, kan du indgive klage via klageportalen i Nævnenes hus, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Du findet link til klageportalen her https://naevneneshus.dk/
Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommisionens online klageportal her- http://ec.europa.eu/odr
Nedenstående handelsbetingelser er gældende for abonnementskasse som hedder hundehjertets natursnack kasse:
Hvornår kommer natursnack kassen?
Vi sender den første natursnackkasse mellem d. 1 og d. 5. hver måned, og den plejer at være fremme i løbet af kun 1-3 dage.
De efterfølgende måneder vil natursnackkassen blive sendt mellem d. 1. og d 5. i hver måned, og den er fremme i løbet af 1-3 hverdage.
Dit medlemskab vedr. hundehjertets natursnackkasse:
Når du tilmelder dig hos natursnackkassen vælger du selv om du ønsker et medlemskab med eller uden binding. Når den valgte periode er udløbet, fortsætter medlemskabet og leveringen af natursnackkassen fortsætter automatisk hver måned.
Denne aftale kan du til enhver tid opsige, du skal blot opsige senest d. 15. i måneden hvis ikke du ønsker næste måneds natursnackkasse, efter din valgte startperiode er udløbet. Ved tilmelding giver du automatisk hundehjertet lov til løbende at trække betaling for dit medlemskab af natursnack kassen indtil du opsiger din abonnementsaftale.
Opsigelse af din abonnementskasse
Ønsker du at opsige din natursnackkasse hos hundehjertet skal du blot sende en mail til salg@hundehjertet.dk hvor du skriver pause, opsige og administrere din natursnackkasse.
Du vil herefter få en bekræftelse på din opsigelse.
Du kan opsige når som helst, og din abonnementskasse hos hundehjertet ophører ved udløbet af den periode du har valgt da du tilmeldte dig – du skal dog huske at opsige senest d. 15. i måneden hvis ikke du ønsker næste måneds natursnackkasse efter din periode er udløbet. Det skyldes at vi går i gang med at forberede pakningen d. 15. for at sikre at alle kasser kan sendes til tiden. Bemærk at det ikke er en gyldig opsigelsesmetode blot at returnere natursnackkassen, eller at lade være at betale. Du vil derfor hæfte for natursnackkassen, returfragten og ny forsendelsesfragt. Husk at dit abonnement hos hundehjertet er et løbende medlemskab, som betyder at dit medlemskab fortsætter, også efter din valgte startperiode er gået.
Pris og betalingsbetingelser
Alle priserne er angivet i danske kroner og er inkl. moms. Ved køb giver du automatisk hundehjertet lov til at trække abonnementsbeløbet i hele den periode du har valgt, samt de efterfølgende måneder indtil du opsiger din abonnementsaftale. Det er dit ansvar at der i den datoperiode der hedder 26.-6. i hver måned, er penge på den konto som er tilknyttet det betalingskort du har benyttet ved tilmelding, så vi kan trække betalingen. Vi trækker som udgangspunkt betalingen for kommende måneds medlemskab d. 26. i måneden.
Kreditkortbetaling
Vi tager følgende betalingskort: Visa/Dankort, MasterCard og American Express.
Fortrydelsesret
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Består varen af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved salg@hundehjertet.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Vi tilbagebetaler beløbet for natursnackkassen når den returnerede vare modtages i ubrugt og ubeskadiget stand. Det er dig som køber der dækker udgiften til returfragten. Pengene vil være tilbage på din konto i løbet af ca. 5-10 bankdage.
Returnering skal ske til:
Hundehjertet
Smedegade 25
6440 Augustenborg
Vi anbefaler at du sender natursnackkassen tilbage som en pakke via PostNord og at du beder om at få et bevis for at du har sendt en pakke til os, da du så har dokumentation for at den er blevet sendt, såfremt at vi ikke skulle modtage den.
Returnering
Du skal sende din natursnackkasse retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Vi anbefaler at du sender natursnackkasse tilbage som en pakke via Post Danmark og at du beder om at få et bevis for at du har sendt en pakke til os, da du så har dokumentation for at den er blevet sendt, såfremt at vi ikke skulle modtage den.