Handelsbetingelser

Generelle oplysninger
Hunde hjertet
Smedegade 25
6440 Augustenborg

CVR 31463157

Enkeltmandsvirksomhed

SALG@HUNDEHJERTET.DK

Køb hos Hundehjertet
Alle priser er inkl. 25 % moms. Priser for varer samt fragt er kun gældende indenfor Danmarks grænser, eksl. Færøerne og Grønland. Vi sender også til Tyskland, Norge og Sverige. Ønsker du varer tilsendt til andre lande, kontakt os venligst for fragtpris.

 

Fragt
Vi sender alle varerne som pakker med Post Danmark. herved får du en sikker og hurtig levering. Har vi varen på lager, sender vi samme dag, hvis du bestiller inden kl. 15:00. Ellers kan der gå 1-4 hverdage. Du vil altid få besked, hvis din vare er i restordre og hvornår du kan forvente levering.

 

Du kan vælge at få pakken leveret til din dør eller uden omdeling. Hvis du vælger uden omdeling, er det billigst for dig. Vi kan tilbyde at du selv vælger udleveringssted, dvs. det sted, der er nemmest eller tættest på, f.eks i en superbrugs eller pakkeshop.  Du vil modtage en sms eller mail fra Post Nord om hvornår du kan afhente dine varer.

Vi tilbyder levering til døren i følgende postnumre: 6310, 6400, 6430, 6440 og 6470, for 25,- kr. Intet minimums køb. Leveringstid 1-4 hverdage.

Frostvarer:

Når du køber BARF hos os er det vigtigt, at du vælger muligheden Levering til døren inkl. frostkasse, hvis du skal have sendt frostvarerne. Vi kan ikke tilbyde at sende frost til pakkeboks. Vælges muligheden med frostkassen ikke, kan vi ikke sende frostvarerne. Bor du i et område, hvor Hundehjertet leverer til døren skal du vælge muligheden Afhentning hos Hundehjertet.

Vi sender kun frostvarer mandag og onsdag, da det er her vi kan aflevere kasserne senest hos PostNord.

Fragt, uden omdeling kr. 39,-
Fragt, med omdeling kr. 59,-
Frost, med omdeling kr. 89,-/prisen er pr. frostkasse.
Levering i lokalområde, kr. 25,-

 

Vi sender max 20 kilo pr. pakke, dvs. du kan modtage flere pakker, hvis du har bestilt mere end 20 kilo. Du betaler naturligvis ikke mere i fragt, end det der står på din ordrebekræftelse.

Husk, hvis du er tilmeldt flexlevering, kan posten stille pakken, hvis du ikke er hjemme – du kan skrive “flex” i notatfeltet, så er posten opmærksom på dette. Flexlevering er på eget ansvar.

 

Leveringstid og restordre:
Vi bestræber os på at sende din ordre afsted så hurtigt som muligt. Leveringstid er mellem 1-4 hverdage. Bestiller du inden kl 15:00, sender vi samme dag, hvis varen er på lager. I de tilfælde hvor en vare er i restordre, vil du modtage information inden for 24 timer om hvornår varen igen er på lager.
Indgår varen i restordre i en samlet bestilling, vil hele bestillingen blive afsendt samlet, når varen i restordre atter er på lager.

 

Salg generelt:
Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris. Afhentningsvarer faktureres til den aktuelle pris på bestillingstidspunktet, og prisen ændres IKKE hverken ved prisfald eller stigning.

 

Når man køber på vores shop, tilbyder vi muligheden for at man, efter købet er gennemført, kan foretage tilkøb til sin eksisterende ordre. Dette gøres ved at vælge ’Tilkøb’ på kvitteringssiden. Herefter modtager man en ny ordrebekræftelse med den samlede opdaterede ordre. Denne mulighed er tilgængelig indtil tilkøb-knappen ikke længere er klikbar.

 

Afbestilling:
Ønsker du at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, skal du fremsende en e-mail til salg@hundehjertet.dk med mærket “Afbestilling”. Her skal bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå. Har du modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten “Afbestilling” indsat i emnetekst. Afbestilling bør ske inden kl. 14:00 samme dag, som bestillingen er foretaget.

 

Emballage:
Vi passer på miljøet og benytter os naturligvis af kasser, som vi selv har modtaget varer i. Fyldet i kasserne er miljøvenligt.

 

Betaling:
På hundehjertet.dk kan der betales med:

Dankort/VisaDankort (ingen gebyr)
Efterkrav (ingen gebyr)
Bankoverførsel: (Ingen gebyr) Obs! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Udenlandske Visa, Mastercard, JCB (ingen gebyr)

Vores Epay betalingsmodul er PCI certificeret af Visa/Mastercard og al kommunikation foregår krypteret via en sikker forbindelse.

Kontant betaling – kun ved afhentning i butikken. (ingen gebyr)
Beløbet hæves først på dit kort, når varene sendes fra hundehjertet.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Vi tilbyder også betaling med AnyDay, hvor din betaling deles op i rater, helt gebyr og rentefrit.

Med Anyday kan du dele din betaling op i 4. Du betaler 25 % når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her: www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper

 

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.
Når du handler med hundehjertet.dk indgås aftaler på dansk.

 

Fortrydelsesret
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller vi har indgået en aftale om en ydelse.

Varer

Fristen fra den dag, du får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

 

Består varen af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde aftalen. Meddelelsen skal gives ved salg@hundehjertet.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

 

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering:
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.
Varen bedes være rengjort for hundehår ved f.eks prøvning af sele eller frakke.

E-mærkets standardfortrydelsesformular kan findes her

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:

 

Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Du mister din fortrydelsesret hvis;

– du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

Levering af ikke-finansielle ydelser, der enten ikke sker mod betaling eller er færdigleveret, hvis du forinden har accepteret at ydelsen sættes i gang, og at din fortrydelsesret dermed mistes.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder aftalen, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstraomkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billligste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Særligt for ydelser

Har du givet dit samtykke til, at arbejdet eller leveringen kan gå i gang, men du alligevel ønsker at benytte din fortrydelsesret, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve rimelige omkostninger for det arbejde, der allerede er leveret.

 

Særligt for varer

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Hundehjertet
Smedegade 25
6440 Augustenborg

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Persondatapolitik
For at du kan indgå en aftale med os på hundehjertet.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Hundehjertet og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Oplysninger afgivet til hundehjertet.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Den dataansvarlige på hundehjertet.dk er Henrik Lindegaard.

Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din opgivne mailadresse. E-mailadressen videregives ikke til andre. Som registreret hos Hundehjertet har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Hundehjertet via e-mail Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.”>salg@hundehjertet.dk.

 

Reklamationsret:

Købelovens regler gælder for varekøb men ikke tjenesteydelser. Du har dog stadig ret til at reklamere, hvis der er fejl eller mangler ved ydelsen. Du skal reklamere indenfor rimelig tid og helst hurtigst muligt, da tiden kan være afgørende for vores mulighed for at afhjælpe.

 

Er du ikke tilfreds med ydelsen, kan du kontakte os på salg@hundehjertet.dk.

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

 

Du skal reklamere inden for “rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for forsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Hundehjertet
Smedegade 25
6440 Augustenborg

 

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.
Vi anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til hundehjertet.dk.

Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

Er du i tvivl?
Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, er du meget velkommen til at sende en mail til salg@hundehjertet.dk

Vi modtager hverken pakke uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

e-mærket
hundehjertet.dk er e-mærke certificeret, og derfor har du altid adgang til e-mærkets gratis sagsbehandling, når du handler hos os.

 

Prisdifference i butikken og på nettet:
Internetbutikken kan ikke betegnes som et priskatalog for varer i butikken. Der kan forekomme variationer i priserne på nettet og i butikken. Nogle tilbud gælder kun online, mens andre kun gælder butikken.

 

Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til salg@hundehjertet.dk. Hvis ikke det lykkes os at finde en løsning, kan du indgive klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via klageportalen i Nævnenes hus, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Du findet link til klageportalen her https://naevneneshus.dk/

 

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Har du bopæl i Danmark og handlet med en sælger udenfor Danmark, men indenfor EU, Norge, Island eller Storbritannien, kan du klager til Forbruger Europa her

Hvis du bor i et andet EU-land, Norge eller Island, kan du kontakte Forbruger Europa-kontoret i det pågældende land.

Indkøbskurv
Menu
Scroll to Top